♥ MY WORDS ♥
Kadang² Allah hilangkan matahari dan mnurunkan hujan juga petir .puas kita menangis mencari matahari . Rupa² nya Allah ingin menghadiahkan kita pelangi.
Zuliyanie Aniey: ♥ F R E E D O M ♥

♥ F R E E D O M ♥


Terasa lepas satu beban bila dapat menamatkan diploma selama 6 semester (3 tahun) .Aku pernah rasa tension bila mengadap assignment dan subjek yang kurang digemari atau memeningkan kepala. Sangat menguji kekuatan mental.


Standard student la kan. Mesti pernah rasa pening sakit kepala tak cukup tidur, demam nak exam and so on. Itu la asam garamnya


Tapi alhamdulillah segalanya dapat ditempuh. Sekejap ja rasanya 3 tahun dah berakhir. Waktu mula-mula masuk poli aku rasa kosong. Ya la, baru ke dunia luar. Budak hingusan kan. Hehe. Umur baru 19. Banyak benda kena belajar. Apa la sangat yang aku tahu waktu tu. Hidup berdikari pun tak pernah. Kini aku dah 21 tahun. Dah boleh mengundi dah. Dah besar kan? Hek hek


Dulu aku selalu dengar orang kata diploma ni senang. Isshh!! Aku cili mulut tu kalau aku dengar ada yang cakap macam tu sekarang. Lepas aku sendiri dah merasa, tau la macam mana. Sesapa yang pernah amik diploma pun mesti tau. Aku pernah masuk form6 sekejap , sebab time tuh aku xda pilihan laen lagi . saja mau isi masa lapang time tuh . time form6 tuh aku langsung xbeminat . pegi skol pun malas , salu ponteng , salu eskep lagi . hahah ! cikgu² nya lagi macam harimau . Demi mau dengar cakap bapa aku , aku skol la jugaa . hehehe . Xsampai setengah tahun pun aku masuk form6 , aku terus quit kat skola tuh , kalau d fikir balek rugi nya aku , dah la bayar yuran mahal sangat , tambang bas sekolah lagi , belanja sekolah , buang duit mak bapa aku jakk . huhh ! exam final pun aku xturun . haha ! aku quit secara senyap² , langsung xda btau kawan n cikgu , surat bhenti pun aku xamek . Alasan aku dengan bapa aku, aku dah dapat tawaran dr POLI , so bgus bhenti jak drpda buang masa kat skola tuh . eshh xsuka pkai baju skolahh , siap dengan warna putih lagi suma . Bila aku dapat tawaran masuk poli tuh , hati ku macam xmau jak pegi , ya laaa first time bjauh sama family , bangun tido sendiri , cuci baju sndiri . ehh suma la sendiri . memberontak nya aku time tuh . tiap malam xhabis fikir . Tapi aku fikir sebaik nyaa , aku nekad akan pegi juga walaupun apa yg tjadi nnt , bagi aku . bila lagi kan nak pegi tmpat orang , asyikk kat negeri sndiri jak , then aku fikir lagi untuk masa depan aku . alhamdulillah , semua nya baek jak kat cni walaupun banyak halangan , rintangan yang aku hadapi tanpa family d sisi , d situ la aku kuatkan semangat , berani dan sabar . banyak suka duka ketika aku berada kat Poli Kuching ni selama 3tahun .

Sekarang . aku akan menikmati cuti sepuas-puas nya . opsss ! insyaALLAH ada rezeki akan jadi pekerja juga . sementara ni jadi penganggur berjaya . sebelum jadi penggangur tu sebenrnya , mggu depan ni aku ada kursus BOOTCAMP ICND2 . bootcamp ni aku ikut untuk continue CCENT , insyaALLLAH aku lulus lagi exam ni , aku akan dapat Certificate CCNA . yuhhuuu :) gaji besorrr tu . kata Lecturer kami la . 

Sekarang ni aku kat umah kawan aku Ummi , esok pulaa nak pegi balik hostel lagi checkout , then check in lagi tuk  kami stay hostel time bootcamp tu . huh ! bosan tau , dah la kami² jak kat hostel tuh . agak seram la sikit . mesti sunyi nnti kat sana tuh 

Nway , aku doakan semoga BOOTCAMP nnt semuanya bjalan dengan lancar dan bila exam tuh suma dapat jawab , LULUS lagi , so kawan² DNS gudluck guys . mudahan macam ICND1 , suma kita lulus kan ? masing² ada certificate CCENT . 

Oke , sampai sini jak laaa . laen kali update lagi . peace yaauww ☻

♥ Terima Kasih Kerana Sudi Menjenguk Blog Saya ♥


♥ Klik Button Like Jika Suka ♥

No comments:

Daisypath Happy Birthday tickers
TULIS AYAT COPYRIGHT KORANG KAT SINI