♥ MY WORDS ♥
Kadang² Allah hilangkan matahari dan mnurunkan hujan juga petir .puas kita menangis mencari matahari . Rupa² nya Allah ingin menghadiahkan kita pelangi.
Zuliyanie Aniey: ♥ AKU KAH YANG SALAH ♥

♥ AKU KAH YANG SALAH ♥



Bismillahirahmanirrahim

Aku rasa penat . Pura² jadi baik , tapi kadang² dalam hati aku ingin saja memaki orang yang tahap bangsat itu .

Aku penat tengok perangai orang keliling , letih dan ada masa aku tawar hati . Nak menjaga hubungan sesama manusia bukan sesuatu yang mudah tapi banyak karenah masing²

Aku paksa diri untuk senyum 
Tapi kadang² aku rasa nak memberontak . Mau baling jak kerusi , meja , bantal dan segala yg bdekatan denganku pada orang² yang m'jelikkan ni 
biar aku mati meninggalkan bumi ini
aku aman kau pun aman

Ya Allah jika mati itu baik bagiku, kau mati kan lah aku, dan kalau hidup itu 

lebih baik, maka kau tanam kan sifat sabar dalam diri ku :') 


Kalau aku baik sangat orang pijak
kalau aku jahat sangat orang kutuk
Kalau aku diam , bukan maksud aku xsuka
kalau aku buat xtahu , orang label aku xambil kisah

Ya ALLAH , aku bingung dengan diri sendiri

Aku bukanlah wanita yang terlalu sempurna , sampai xda langsung rasa marah . Ada masa aku mengalah demi kebaikan masing²
Ada masa aku kuat marah juga , kuat melenting xtentu pasal
Tapi semua tuh b'sebab
Kadang² bila kita b'gurau orang tu anggap serius 
Ya Allah , Engkau jak tahu perasaan ku
Ada buah hati tapi seperti tidak faham perasaaan ku
Aku ka yg b'salah ? aku ka yg myebabkan punca p'gaduhan ?
Serius , aku xsuka p'gaduhan 

Bulan ni betul menguji tahap kesabaran aku
Bulan lahir ku sebenarnya aku happy bukan menghadap pelbagai cubaan
Cubaan dengan keadaan sekeliling , final exam , interview , final projek , fikir masa depan , fikir family , fikir special someone . suma kena fikir
Tapi , aku yakin , aku sedar ALLAH sedang menguji aku
dapatkah aku tempuh semua ini ?
InsyaALLAH dengan hati yg ikhlas

Semalam , aku d uji lagi 
d uji dengan kesabaran hati 
Salahka aku bergurau duhai jejaka hatiku ?
ya ampun , kalau aku tahu bgni jadi nya , aku xkan bergurau
hanya sebab perkara kecil tu kau marah dengan aku ?
salah kah aku
salah kah aku
salah kah aku 
oke , kalau aku yang salah dalam hal ni aku minta maaf dari hujung kaki hingga hujung rambut
tapi tolong lah jangan sampai xb'tegur
mungkin kau sanggup tapi aku ?
Tuhan jak tahu camna perasaan ku bila xdengar suara org yg aku syg d corong² telefon
agak janggal semalam tidur tanpa dengar suara² mu
tidur xlena , asyik bangun

Perbualan 1 dalan hp:
aku                : b , ada line ka ? wc jom
♥ soulmate ♥ : xda bha line bby , xdapat la ni . tpksa la tido awal sok ada kelas . kasi bangun esok ya
aku                : aishh jellek nyaa , ahhh nemaw la kasi bangun kau b . bangun sendiri la
♥ soulmate ♥ : yaaaa , esok kalo b nda bangun nda b'tegur ya
aku                : sanggup
♥ soulmate ♥ : sanggup , tengok laa
aku                : okeeee ar . 

lepas tu p'bualan tiba² senyap , hanya dengar bunyi bising
aku asyik hello² tapi tiada layanan
ohh kesian nya aku
time tu perasaan marah aku datang 
hanya bergurau cikit dia dah marah , xnak tegur aku
huhh ! mungkin selama ni kali dia mau
then , aku off kan panggilan , off laptop
fikiran aku hanya nak tido , mungkin bila dah bangun nnti perasaan tu hilang
asyik nak tutupkan mata , fikiran b'maen d kepala
aku tanya dengan diri sendiri
AKU KAH YANG SALAH tadi ?
okeee , mungkin aku yg salah so aku kol balik
kol punya kol voicemail
ohh sengaja off kan nfon , kol no celcom nda b'jawab
okeee bagus laa
kau uji aku lagi 
hatiku sabar , ini mesti dugaan. jangan ikut perkataan syaitan 
nanti memakan diri sendiri
tiba² aku rasa sedih sangat , rasa mata ni ada air dah
aku tahan , tapi xdapat . ingin rasa hati mok b'teriak sekuat hati
 dengan airmata d pipi aku tertidur dan sempat lagi b'doa 
Ya ALLAH Ya TUHAN ku , cabutlah nyawa
ya ampun , cabul nya mulut ku . asyik fikir nak mati
tidakk ! banyak lagi misi aku belom selesaikan . banyak benda !!

ohhh , rupanyaa bila aku dah tido smalam dia ada on9 
xda pun dia btau aku 
memang sah la xnak wc dengan aku
nevermind k , bukan jadi pksaan 

bangun pagi tadi bukan kebiasaan pada diri ku
pukul 6.15am mata tbuka luas 
terus ingat Mr.Ambie 
dengan ego nya aku sempat lagi fikir nak kol ka x ?
fikir punya fikir , baek aku kol nnt b'gaduh plak susah lagi kan
Kol no digi . arghhh ! masi off . makian awal pagi dah keluar dari mulut aku
kol no celcom nda b'jawab . ya ampun apa dah jadi ni 
okee mungkin dia betul² kan
then aku smbung tido balik

bangun lagi dalam pukul 12.00pm 
tingu hp . sedihnya rasa hati xda sms , xda kol 
malangnya nasib aku hari ni
b'jam² aku tggu panggilan dari dia tapi xda
sabarlah duhai hati
kebiasaan nya pukul 12.00 lebih camtu mesti kol 
tny dah mkn ka belom
tapi hari ni ?
sms selamat pagi pun xda sudahhh

Rasa nak kluar jak dari hutan ni hilangkan stress 
arghhhh !!!!!

hermmm :'( anyway , kalau aku salah harap d maafkan ya Mr Ambie 
bukan kehidupan namanya kalau xda gurau senda
walaupun aku b'gurau cam tu tetap juga tiap hari aku bangun kan kau kan ?
aku kan bodyguard mu . heheheh ☻
okee laa , semoga kau selamat jak disana , jaga diri baek² , jaga makan minum , jaga mata
jangan curang tu jak aku minta 

♥ dear Mr Ambie ~ iloveu somuch forever 
i'm sorry ☺



♥ Terima Kasih Kerana Sudi Menjenguk Blog Saya ♥


♥ Klik Button Like Jika Suka ♥

No comments:

TULIS AYAT COPYRIGHT KORANG KAT SINI